Image Map
Teraz jest N mar 29, 2020 4:40 am

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt wrz 15, 2009 10:32 am 
GRAY KANGAROO - czesto TU zaglada

Dołączył(a): Wt mar 31, 2009 7:53 pm
Posty: 48
Każde miasto ma swoje plusy i minusy...chciałąbym się dowiedzieć, w którym australijskim mieście zamieszkać najlepiej. Byłam przez 3 miesiące w Sydney - i zakochałam się w tym mieście! Ale nie mam porównania....a za półtora roku musimy zdecydować, w którym mieście zamieszkamy z chłopakiem, prawdopodobnie już na stałe..brr przerażająca wizja. Czekam więc na dobre strony australijskich miast.
Pozdrawiam serdecznie!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt wrz 18, 2009 11:08 am 
RED KANGAROO - staly bywalec

Dołączył(a): Cz sie 04, 2005 7:35 pm
Posty: 221
Lokalizacja: Melbourne
Ja mowie Melbourne, potem Sydney lub Brissi. Ale za chwile kto inny poda inna kolejnosć..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt wrz 18, 2009 3:44 pm 
RED KANGAROO - staly bywalec

Dołączył(a): N lip 01, 2007 5:15 pm
Posty: 86
Melbourne stanowczo nie !
1. w cywilizowanym swiecie nie ma limotow na wode a ogrodki sa zielone a nie wybrukowane kostka !
Niby walczy sie z globalnym ociepleniem i z emisja co2 przez redukcje zielonych terenow to jakas paranoja !
2. Transport publiczny wogole nie dostosowany do liczby ludzi mieszkajacych teraz w miescie w peak hour zdarza sie ze nie mozna wsiac do pociagu bo caly jest zapchany.
3. Traffic na ulicach jest straszny brak miejsc parkingowych w CBD jednym slowem tragedia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So wrz 19, 2009 2:02 am 
RED KANGAROO - staly bywalec

Dołączył(a): So sty 31, 2004 9:22 pm
Posty: 962
Mohi stanowczo glupoty wypisuje

Gdybym byl studentem to wybralbym Melbourne.

1. Zuzycie wody i jej ceny rzadko dotycza studentow - jesli mieszkasz w unit za wode placi twoj landlord - chyba ze masz osobny licznik. Poza tym studenci przewaznie maja inne zajecia niz hodowla i pielegnacja ornamentalnych ogrodkow. Ograniczenia wody nadal pozwalaja na podlewanie ogrodkow (2 dni w tygodniu) Dodam tylko ze woda z kranu w Australii jest pitna (mozna ja pic i samkuje dobrze) w przeciwienstwie do oczyszczanych sciekow z miasta w gore od twojego jak to ma miejsce w Polsce.

2. Terenow zielonych Ci u nas dostatek. Nie wiem o jakich to terenach zielonych mohi sie wypowiada, ale pod nowa zabudowe przeznaczane sa laki, pastwiska, i stare sysypiska smieci - nie zas parki. Odnosnie Global Warming - wprowadzono Mandatory Renewable Energy Target ktory nakazuje ze w 2020 (za 11 lat) 20 calej energii elektrycznej ma pochodzic ze zrodel odnawialnych.

3. Transport publiczny jest ok. Zatloczenie zalezy od tego gdzie mieszkasz. Najlepiej skontaktuj sie z innymi studentami, oni maja to wszystko juz rozpracowane. Ja caly czas uzywam transportu publicznego i jestem bardzo zadowolony. Jesli bedziesz sie poruszal/a na rozwerze do stacji kolejowej polecam szukania mieszkania ktore ma Parketeer cage - taka darmowa klatka na rowery ktora otwierasz karta magnetyczna.

4. Parking jest ale trzeba za niego placic jak w reszcie cywilizowangeo swiata. W przeciwienstwie do Londynu np nie ma tutaj congestion tax, wiec nie placisz dodatkowo za wjazd do miasta. W przeciwienstwie do Warszawy mamy przywoite drogi i samochodow nikt nie kradnie.

5. Z jakiegos powodu Melbourne (i cala Victoria) sa sklasyfikowane jako Regional Australia. Czyli mozna tutja dostac Regionally Sponsored Visa. W Sydney jest to niemozliwe. Stad tyle tutaj Hindusow - bo Ci odnosnie przepisow sa bardziej kumaci. Ktos bardziej obeznany w przepisach moze Ci o tym opowiedziec

Napewno warto rozwazyc Adelajde i Perth. Generalnie we wszystkich miastach Australii da sie zyc o wiele lepiej niz w PL. Sydney i Melbourne maja najwiekszy rynek pracy. W mniejszych miastach ta prace bedzie latwiej dostac (konkurencja jest mniejsza). Rzad NSW co jakis czas wspomina o ograniczaniu naplywu imigrantow do Sydney


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So wrz 19, 2009 2:41 am 
KOALA - sprawdza czy mu smakuje

Dołączył(a): Pt maja 29, 2009 4:43 am
Posty: 4
Krowa z karabinem napisał(a):


3. Transport publiczny jest ok. Zatloczenie zalezy od tego gdzie mieszkasz. Najlepiej skontaktuj sie z innymi studentami, oni maja to wszystko juz rozpracowane. Ja caly czas uzywam transportu publicznego i jestem bardzo zadowolony. Jesli bedziesz sie poruszal/a na rozwerze do stacji kolejowej polecam szukania mieszkania ktore ma Parketeer cage - taka darmowa klatka na rowery ktora otwierasz karta magnetyczna.

4. Parking jest ale trzeba za niego placic jak w reszcie cywilizowangeo swiata. W przeciwienstwie do Londynu np nie ma tutaj congestion tax, wiec nie placisz dodatkowo za wjazd do miasta. W przeciwienstwie do Warszawy mamy przywoite drogi i samochodow nikt nie kradnie.


Gdzie to jest ten publiczny tranport taki super w Australii? Kiedykolwiek jechalem to wiecznie cos bylo odwolane, spoznione jak czeski film nikt nic nie wie.

Co do congestion charge, w Londynie fatalnie to wymyslili, ale w Sydney wladze tez wpadly na ten sam pomysl i zamierzaja wprowadzic w CBD. Ilosc platnych drog w Sydney bije rekordy i kosztuje sporo jak sie dojezdza do pracy dluzsze dystansy.
Praca jak jest to tylko Sydney i Melbourne, reszta miast ma bardzo maly rynek pracy i jest tam ciezko.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So wrz 19, 2009 8:21 am 
RED KANGAROO - staly bywalec

Dołączył(a): Wt lip 13, 2004 3:51 pm
Posty: 160
Lokalizacja: Adelaide
arturp napisał(a):
Praca jak jest to tylko Sydney i Melbourne, reszta miast ma bardzo maly rynek pracy i jest tam ciezko.

A byles chociaz w tych "reszcie miast", nie mowie juz o mieszkaniu tam czy tak sobie napisales?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt wrz 29, 2009 11:35 am 
GRAY KANGAROO - czesto TU zaglada

Dołączył(a): Wt mar 31, 2009 7:53 pm
Posty: 48
Hmm czyli jak jest z tym rynkiem pracy w mniejszych miastach? Bo zastanawiamy się czy się w takowym początkowo nie osiedlić (łatwiej tam o wybrany staż w szpitalu dla chłopaka). Ale ze względu na wykonywany przeze mnie zawód wolałabym osiedlić się w większym mieście :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So sty 02, 2010 12:03 pm 
KOALA - sprawdza czy mu smakuje

Dołączył(a): So sty 02, 2010 11:57 am
Posty: 1
Żeby odwiedzić wszystkie najciekawsze zakątki Sydney nie wystarczy wpaść tutaj na kilka tygodni. Miasto jest bardzo ciekawe, nie sposób się tu nudzić. Jeżeli ktoś jest zainteresowany tym co w można ciekawego w Sydney zobaczyć to zapraszam do odwiedzenia http://allaboutsydney.blox.pl ;]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt kwi 06, 2010 12:05 pm 
KOALA - sprawdza czy mu smakuje

Dołączył(a): Pn kwi 05, 2010 9:44 pm
Posty: 1
Boggie napisał(a):
arturp napisał(a):
Praca jak jest to tylko Sydney i Melbourne, reszta miast ma bardzo maly rynek pracy i jest tam ciezko.

A byles chociaz w tych "reszcie miast", nie mowie juz o mieszkaniu tam czy tak sobie napisales?
Czy mozna dostac prace na czarno w Sydney?Wakacjusz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Tylko Adelaide
PostNapisane: Wt cze 08, 2010 3:09 pm 
WALLABY - czasem cos napisze

Dołączył(a): Wt gru 16, 2003 10:47 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Adelaida teraz Edinburgh
A ja tam uwazam ze Adelaida jest najlepsza, choc miejscowi mowia ze to sanatorium dla emerytow. Niestety nie mieszkam tam juz ale zawsze mile wspominam, a po za tym zostawilem tam wielu przyjaciol.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sty 10, 2011 9:54 am 
WALLABY - czasem cos napisze

Dołączył(a): Śr wrz 15, 2010 10:35 am
Posty: 10
Lokalizacja: Gold Coast
a co powiecie na Cairns?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sty 14, 2011 4:00 am 
RED KANGAROO - staly bywalec

Dołączył(a): Pt sty 09, 2004 12:41 am
Posty: 395
Lokalizacja: Canberra
karolajnaiom napisał(a):
a co powiecie na Cairns?


Swego czasu forum odwiedzal Harom, mieszkal w Cairns i radzil sobie calkiem niezle, zdaje sie ze jest ksiegowym.

Cairns to fajne miasto, 'miasto ogrod', ale do klimatu trzeba sie przyzwyczaic, i nie kazdemu to pasuje. mieszkancow okolo 150,000

Napisz wiecej na temat tego, czukasz, to latwiej bedzie odpisac czy Cairns bedzie ci pasowac.

Cairns: plaze, upaly, natura, turystyka, rafa koralowa, trzcina cukrowa
nie: praca, szpitale, wygody wielkiego miasta, klimat, odleglosc od innych miast


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sty 14, 2011 11:52 pm 
WALLABY - czasem cos napisze

Dołączył(a): Śr wrz 15, 2010 10:35 am
Posty: 10
Lokalizacja: Gold Coast
wybieram się na studencka, chciałam zatrzymać się w Australii na jakiś rok, 2 lata. ciągnie mnie gdzieś gdzie będzie dużo przyrody, żeby zobaczyć jakieś ciekawe gatunki, Cairns (przynajmniej ze zdjęć) wydaje się być rajem na ziemi. jeżeli chodzi o pracę, nie jestem wymagająca, byle się utrzymać (chyba nie powinno być tam problemu , ale mogę się mylić ) :) szkoda tylko że to tak daleko od innych ciekawych miejsc... No ale nie można mieć wszystkiego ;)
Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sty 20, 2011 3:14 am 
RED KANGAROO - staly bywalec

Dołączył(a): Pt sty 09, 2004 12:41 am
Posty: 395
Lokalizacja: Canberra
Z Cairns rzeczywiscie daleko wszedzie, ale i na odleglosci patrzy sie tu troche inaczej.
Mieszkam w Canberra i jezdze autem z cala rodzina do cairns i z powrotem, jakis raz na dwa lata.
Sama podroz jest fantastyczna - jedzie sie kilka tysiecy kilometrow na polnoc, i przejezdza sie przez 3-4 rozne strefy klimatyczne!

Przyrody i ciekawych miejsc jest wokol cairns mnostwo, mysle ze sie nie zawiedziesz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr mar 09, 2011 4:04 pm 
GRAY KANGAROO - czesto TU zaglada

Dołączył(a): Wt maja 03, 2005 3:53 pm
Posty: 42
Lokalizacja: jesteś ?
Witam

ja się spytam troszeczkę inaczej.

Jakie miasto byście wybrali, ale nie patrząc na pracę ? ( pracuję online )

Myślałem nad rejonami GoldCost, ale pewnie mi to wybijecie z głowy :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL